Saturday, October 28, 2023

Stevan Zeković - Voštani talasi (četiri pjesme)

 














Foto: Privatna arhiva/Stevan Zeković




BILO GDJE


Blijed dan, miran, tih i ja sam sada sam

Bilo gdje

Prolazi sat po sat, žurim i ne stižem ja

Bilo gdje

Svemu dolazi kraj i naći će te ma da si sada

Bilo gdje

Boca, brod i poruka u njoj nosi istinu i znoj

Bilo gdje


NAMA NIKAD NIŠTA NEĆE BITI JASNO


Vrijeme je silovatelj i ubica

I nikome nije jasno

Zariveni u prelesti

Ešafot i vijesti


Sve je isto a ništa nije

Miris koji je uporan

Neprolazan

Topao vazduh miluje


Dlan nije pokisao

On samo skuplja suze

Otežale, pa se stropoštale

Od čitanja poezije


Sve je tako isto a ništa nije

Ko se to smije

I šta mu je smiješno

Pobogu...


Nama nikad ništa neće biti jasno!


Zato imaš tremu

U svemu

Ko te je takvog izlomio

Lišće šušti nizvodno


A svi dani gdje će...

A ja volim da plivam

A možda se i utopim

A?


Suze prije kiše,

Kao da znaju da neće biti

Usamljene

Kad bih ja samo znao...


Nama nikad ništa neće biti jasno!


VOŠTANI TALASI


Opet ta kosturna obala

prekriveni muljem i školjkama

tumaraju staklasto, bridi

uzburkala koprena

ona prilazi tiho


u plućima rasut humus i potreba

možda vidiš u meni

da kapiram

kamena riba se stidno mrestila

stražari spavaju


ruke njene, čokot

prave rupe po jezgrastim

njedrima

ne znam da l' je ostala

il' otišla


potopljeno povečerje u klepetanju

crkvenog horizonta

svičevi zvone

iznurenim petrolej-lampama

razobliče voštani žad


Džonatan Lingviston osluškuje,

pljuska zapomaganje

gutam svetionik

slanim morskim kapima

to ja njemu sviram


Sad sam sam...


PLAVETNI SPOKOJ


Stidljivo i nenametljivo

Tek poneki povjetarac

Topao i blag

Podsjeti nas da se

Opijeni prenemo

Zašušti stidljivo

Skit pod pokrovom

Časnog mira

Cvrčci poju

Radosno se ore

Topla mjesečina

Odjekuje kroz septembarsku noć

Večernje psalmopojanje i

Nas dvojica

Kao na svijetu sami

I bez olujnih vihora,

Blagouhani prostor

Plavetnog spokoja


Biografija autora


Stevan Zeković rođen je u Bijelom Polju 1998. godine. Kršten početkom naredne godine u porodičnoj kući. Trenutno nastanjen u Podgorici. Diplomirao je engleski jezik i književnost.

Kao dijete bio je vrlo talentovan za crtanje, pa je išao i na školska takmičenja. Umjetnost je, dakle, našeg pjesnika zanimala od malih nogu.

Nakon crtanja, autor se zainteresovao i za muziku i voli da izvodi pjesme Nikole Vranjkovića na gitari.

Tokom studiranja probudila se želja i za poezijom.

No comments:

Post a Comment

Milovan Kljajević - Iza toplih vrata (četiri pjesme iz novog rukopisa)

  Foto: Privatna arhiva JAMA   Ne zanimaju me ratovi u zemljama dalekim. Ne postavljam pitanje ko je u pravu, Znam da majmun uvijek ...